国内唯一のマシンでフォーミュラ・ドリフト・ジャパン 2018に参戦!

 

はじめまして、日本で2014年から自動車ドリフト競技「Formula Drift Japan(フォーミュラD)」に参戦しているチーム「TCP-MAGIC レーシングチーム」と申します!

 

私たちはマツダRX-7に、かのル・マンを制した4ローターエンジン(ローターを4基搭載したロータリーエンジン)と同じ方式のエンジンを独自開発し、さらにこれをツインターボとすることで1000馬力以上の出力を引き出しています。4ローターエンジンを搭載した競技マシンを運用しているのは国内で当チームだけであり、このエンジンを搭載した車輌「HUMBLE」でこれまで3年に渡ってフォーミュラDに参戦し続けています。

 

さらに世界的にも名声、実力共にトップクラスであるマッド・マイクという人気選手とジョイントし、2016年にはフォーミュラDワールドチャンピオンシップ第2戦エビスサーキットで優勝、2017年の第4戦奥伊吹モーターパークでも優勝を勝ち取るなど好戦績を積み上げてきています。

 

今回、「フォーミュラ・ドリフト・ジャパン 2018 Round1」に必勝体制で参戦するための費用を皆さんにご支援いただきたいと、このクラウドファンディングを立ち上げました。私たちと一緒に、4ローターエンジンで日本一の座を勝ち取りにいきましょう!ご支援ご協力のほど、何卒よろしくお願いいたします。

 

Hello, our name is TCP - MAGIC Racing Team, a team that is participating in Formula Drift Japan (Formula D) in 2014!

 

We independently developed an engine of the same type as the 4-rotor engine (Rotary engine equipped with four rotors) that won Le Mans in Mazda RX-7, and by further making this a twin turbo, We draw more than 1000 h.p. output. It is only our team in Japan that runs competition machines equipped with 4 rotor engines, and we have been participating in Formula D for three years with the vehicle "HUMBLE" equipped with this engine.

 

In addition, We join with popular player Mad Mike, who is top class in both fame and ability worldwide. We won the Formula 2 World Championship 2nd Round Ebisu Circuit in 2016, 4th Okuibuki Motor Park in 2017. We have accumulated good results such as winning the victory.

 

This time we started this cloud funding to be supported for the cost to participate in Formula Drift Japan 2018 Round 1 with a winning system. Together with us, let's win the top position in Japan with a 4 rotor engine! Thank you for your support and cooperation.

 

世界中で人気を博すMad Mike選手と共に日本一を目指します!

 ロータリーエンジンの灯を消さないためにも参戦を続けたい!

 

「TCP-MAGIC レーシングチーム」が4ローターエンジンを積んだ国内唯一の競技マシンでフォーミュラDに参戦し続け勝利を積み重ねることは、ル・マンで見たロータリーの夢の続きを追うことでもあります。

 

ロータリーエンジンは発明したドイツ人ですら諦めたエンジンです。それを実用化し「世界初の2ローターロータリーエンジン」として1967年にコスモスポーツを発売して以来、継続的に市販車としてロータリーエンジン車を市場に投入し続けることができたのは日本のマツダだけです。

 

We want to continue to participate in order not to turn off the lights of rotary engines!

 

It is also to follow the continuation of Rotary's dream that we saw in Le Mans, continuing to participate in Formula D in the domestic sole competition machine where the "TCP-MAGIC Racing Team" loaded 4 rotor engine and accumulating victories.

 

The rotary engine is an engine that even the German gave up ,who invented it. Since putting it into practical use and launching Cosmo Sports in 1967 as the "world's first two-rotor rotary engine", Mazda Japan is the only company that introduce rotary engine cars on the market continuously as commercial vehicles.

 

肉薄する迫力とスピード感がドリフトの魅力です。

 

そして、マツダは1991年ル・マン24時間レースを4ローターエンジンで制しました。レーシングエンジンとしてもロータリーエンジンは世界の頂点に立ったのです。

 

この独自のエンジンにはいまだに世界中に多くの熱狂的ファンに支持されています。

 

しかし2012年6月にマツダはRX-8の生産を終了。これまで市販車として発売されたロータリーエンジン搭載車は最大でも3ローター。4ローターはレーシングエンジンとしてしか存在していません。

 

私たちはこのエンジンをさらにツインターボ化し、マツダもなしえなかった領域で世界中のロータリーファンに4ローターの夢の続きを見せ続けたいと思います。そのために、全身全霊でフォーミュラDに臨むべく、各ラウンドでクラウドファンディングによるスポンサー様の募集を行います!

 

And Mazda won the 1991 Le Mans 24 Hour race with a 4 rotor engine. As a racing engine, the rotary engine stood at the top of the world.

 

This unique engine is still supported by many enthusiastic fans all over the world.

 

But in June 2012 Mazda finished production of RX-8. Up to three rotors with rotary engines, which were released as commercial vehicles until now, are the largest. 4 Rotor exists only as a racing engine.

 

We will make this engine with twin turbo system and I would like to continue to show the continuation of the 4 rotor dream to Rotary fans all over the world which Mazda could not have done. For that, we will recruit sponsors by cloud funding in each round to face Formula D.

 

氷上で撮影している「ICEBUL」

Mad Mikeと氷上でドリフトするPVの撮影にて(当時は2ローター)

 

 フォーミュラ・ドリフト・ジャパンとは?

 

2004年にアメリカで誕生した「FORMULA DRIFT」(通称:フォーミュラD)は、市販車をベースにチューニングしたマシンで競うドリフト競技です。今ではアメリカ国内のみならず、「FORMULA DRIFT ASIA」として、シンガポールやタイ、オーストラリアなどでも定期的に開催されています。そして、日本では、2014年から「FORMULA DRIFT JAPAN」が開催されるようになりました。

 

What is Formula Drift Japan?

 

"FORMULA DRIFT" (common name: Formula D) born in the United States in 2004 is a drift competition competing on a machine tuned based on a commercial car. It is now held not only in the United States but also as "FORMULA DRIFT ASIA" regularly in Singapore, Thailand, Australia and elsewhere. And in Japan, "FORMULA DRIFT JAPAN" has started to be held from 2014.

 

2015年、富士スピードウェイのピットレーンにて。

 

私たちが参戦するフォーミュラ・ドリフト・ジャパン2018シリーズの開催スケジュールは以下のとおりです。今回は、ROUND1への参戦費用の一部を募ります!

 

ROUND1 : 5月26~27日 鈴鹿ツインサーキット(三重)

 

ROUND2 : 7月7~8日   エビスサーキット(福島)

ROUND3 : 7月27~28日 富士スピードウェイ(静岡)

ROUND4 : 9月8~9日   奥伊吹モーターパークストリート(滋賀)

ROUND5 : 10月6~7日   岡山国際サーキット(岡山)

 

The schedule of the Formula / Drift Japan 2018 series where we will participate is as follows. For this time, we will recruit some of the participation fee for ROUND 1!

 

ROUND 1: May 26 - 27 Suzuka Twin Circuit (Mie)

ROUND 2: July 7 - 8 Ebisu Circuit (Fukushima)

ROUND 3: July 27 - 28 Fuji Speedway (Shizuoka)

ROUND 4: September 8 - 9 Okuibuki Motor Park Street (Shiga)

ROUND 5: October 6 - 7 Okayama International Circuit (Okayama)

 

2014年の車輌「JAPBUL」

4ローターNA 600馬力。長崎の特設コース走行時。大変いい音の車輌でした。

 

 「夢の」4ローターエンジンで、フォーミュラDシリーズ優勝を!

 

私たちは、ここ数年間マツダRX-7でのフォーミュラD参戦と2度の優勝を含む高戦績を重ね、シリーズ優勝に手が届くところまできました。

 

マツダのロータリーエンジン搭載車輌の生産がなくなった現在、「夢の」4ローターエンジンでの競技参戦を続け、そして勝利することは、数多くのロータリーファンの喜びであるだけでなく、ロータリーの灯を消さないためにも必要なことであると考えています。私たちはそのために日々研鑽を重ね、勝利に向かって邁進しています。

 

私たちは今回のプロジェクトを通して、皆さんからの応援を受け、今年のフォーミュラDでの戦いに挑みます。一人でも多くの皆さんと一緒に、日本一の座を勝ち取りたいと思っていますので、ご支援よろしくお願いいたします!

 

"Dream" 4 Rotar engine, win the Formula D series!

 

Over the past few years, we have reached the point where we can reach the series championship by repeatedly making high achievements including Formula D participation in Mazda RX-7 and two victories.

 

Now that the production of vehicles equipped with Mazda's rotary engine is gone, continuing to compete in the "dream" 4 rotor engine and winning is not only the pleasure of many rotary fans but also turning off the lights of the rotary I think that it is necessary also for not being. For that purpose, we have repeatedly studied every day and are striving for victory.

 

Through this project, we will receive support from you and will challenge this year's Formula D fight. I would like to win the number one in Japan with as many people as possible so we appreciate your support!

 

 

資金使途

 

移動費:¥50,000

 

宿泊費:¥130,000

 

燃料費:¥85,000

 

機材運搬車レンタル費:¥45,000

 

Use of funds

 

Travel cost: ¥ 50,000

Accommodation fee: ¥ 130,000

Fuel cost: ¥ 85,000

Equipment haul car rental fee: ¥ 45,000

 

 

We have eight pirn to have you support us.

1,I send the report of the race by an email.

3,000JPY

2,I send the report of the race by an email and will send original sticker.

5,000JPY

3,I send the report of the race by an email and will send original sticker and T-shiet.

10,000JPY

4,I send the report of the race by an email and will send original sticker, T-shiet and event ticket.

30,000JPY

5,I send the report of the race by an email and event ticket. Also will invite you to our pit.

30,000JPY

6,I send the report of the race by an email and event ticket. Also will invite you to our pit and you can take a photo in the reacing car.

50,000JPY.

7, I send the report of the race by an email and will send original sticker, T-shiet and event ticket. Also will invite you to our pit.

50,000JPY.

8.I send the report of the race by an email and event ticket. Also will invite to you in our pit.

Also will invite you to dinner with our team.

新着情報一覧へ